Od: <fundacja@archeologiafotografii.pl>
Do: <_t.e.s.t_@example.com>
Temat: Ruszają zapisy na nowe zajęcia edukacyjne Fundacji Archeologia Fotografii: „Widzi-mi-s ię. Fotografia dla dzieci – warsztaty, gry, opowieści”
Załączniki: Widzi-mi-sie_harmonogram.doc (42 KB)no-name (59 KB)
fundacja archeologia fotografii
facebook

Ruszają zapisy na nowe zajęcia edukacyjne „Widzi-mi-się. Fotografia dla dzieci – warsztaty, gry, opowieści”

Nie wszystko na zdjęciu widać na pierwszy rzut oka – czasem trzeba żyłki detektywa, żeby dowiedzieć się czegoś więcej, wyczytać szczegóły, emocje postaci, relacje między nimi, czas kiedy zdjęcie było zrobione. Podczas wydarzeń przygotowanych przez Fundację Archeologia Fotografii - warsztatów, gry miejskiej i widowiska narracyjnego - uczestnicy dowiedzą się, jak powstają fotografie, a przede wszystkim nauczą się jak je „czytać”. Część wydarzeń przeznaczona jest dla dzieci i rodziców z problemami słuchowymi.

Widzi-mi-się. Fotografia dla dzieci – warsztaty, gry, opowieści

8-16 października, „Widzi-mi-się. Fotografia dla dzieci – warsztaty, gry, opowieści”. Rejestracja trwa od dziś do wyczerpania miejsc. Wszystkie wydarzenia są bezpłatne, konieczna wcześniejsza rezerwacja miejsc na adres: warsztaty@faf.org.pl

Podczas gry miejskiej „Na ratunek redaktorom” uczestnicy wcielają się w rolę gońców gazety „Archeolog warszawski”. Będą wędrować po Śródmieściu w poszukiwaniu fotografii, które „wywiało” z redakcji, odnajdą w terenie miejsca utrwalone na kliszy i porównają je z tym, co można tam zastać obecnie, poszukają na fotografiach szczegółów, które zazwyczaj umykają oglądającemu. Poznają odradzają się po wojnie Warszawę. Ten niezwykły czas dokumentowany był przez znakomitych fotografów. Trasa gry to pretekst do wyruszenia w podróż przez historię polskiej fotografii i historię miasta.

„Wywołujemy słowa. Fotografia i opowieść” to widowisko narracyjne dla dzieci i dorosłych, podczas którego opowiadaczki z Grupy Studnia O. stworzą improwizowane historie inspirowane zdjęciami m.in. Zofii Chomętowskiej i zaproszą uczestników spotkania do wspólnego oglądania starych fotografii. Sprawdzą, jakie historie można „wywołać ze zdjęć” i jak to się dzieje, że zdjęcia z nie-naszego albumu rodzinnego łączą się z przygodami naszego życia i historiami, które znamy?

W programie znajdzie się także seria warsztatów dla dzieci w różnych grupach wiekowych (od 5 do 10 lat). „Domowe historie z chmurką”, „Obrazy i opowieści” oraz „Fotostory” to zajęcia, podczas których uczestnicy postarają się odkryć historie utrwalone w starych kadrach. Warsztaty prowadzone będą w oparciu o elementy pedagogiki planu daltońskiego – metody rozwijającej w dziecku autonomię i umiejętność współpracy. Dzieci przygotują własne albumy, stworzą opowieści, poszukają skojarzeń, uważnie przyjrzą się sfotografowanym postacią. Stare zdjęcia staną się pretekstem do wspólnej, kreatywnej zabawy. Z kolei podczas zajęć „Laboratorium światła, czyli jak powstają zdjęcia” prowadzonych przez Macieja Jeziorka dzieci zdobędą podstawową wiedzę z zakresu budowy aparatów fotograficznych, roli światła w tworzeniu obrazu oraz informacji dotyczących najistotniejszych wynalazków i momentów w historii fotografii.

Pełen opis i grafik warsztatów: www.faf.org.pl oraz w załączniku.
Wydarzenie na FB: LINK
Projekt „Widzi-mi-się” jest wydarzeniem towarzyszącym wystawy „LUX”, którą można oglądać w galerii Fundacji Archeologia Fotografii od 23.09 do 14.10.2016

Organizator:

Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Siedziba Fundacji Archeologia Fotografii - lokal przy ulicy Andersa 13 wykorzystywany jest na cele kulturalne dzięki pomocy Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy.

Kliknij tutaj, aby anulować subskrypcję listy mailingowej.